Co daje stepper?

Stepper to sprzęt, dzięki któremu można symulować wchodzenie czy wbieganie po schodach. To dlatego jest doskonałym sprzętem dla osób pragnących spalić nadmiar tkanki tłuszczowej. Dostępne są steppery proste i skrętne. Też można odnaleźć rodzaje z linkami (jakich wykorzystuje się do jednoczesnego ćwiczenia górnych części ciała) lub ze słupkiem (mającym zagwarantować równowagę sprzętu, na którym opieranie się odciąża kończyny dolne oraz trening staje się lżejszy).

Czym jest stepper?

Stepper jest urządzeniem do ćwiczeń, jakie składa się z wysokiej podpory, na której przymocowane są zaczepy i z dwóch funkcjonujących naprzemiennie stopni, jakie przymocowane są na wyciągach. To najprostszy typ steppera, na którym można wzmocnić mięśnie. Są także steppery skośne, jakie umożliwiają na robienie ruchów na boki, dzięki czemu wzmacniać można mięśnie skośne brzucha. Dobrym wyjściem są także steppery z taśmami elastycznymi. Stepper z taśmami wymusza ruch ramion, dzięki czemu wzmacniają się mięśnie, barki, górna część pleców.

Stepper jako idealne urządzenie do ćwiczeń

Steppery, z jakimi możemy się napotkać, to steppery pełnowymiarowe oraz steppery w wersji mini. Do własnego użytku lepsze będą te kolejne. W ramach mini stepperów można rozpoznać także steppery skrętne oraz boczne, na których poruszanie się przypomina jazdę na nartach. Stepper skrętny ma trochę więcej możliwości. Jednakowo dobrze można na nim robić ruchy boczne (jak na nartach), lecz również ruchy w górę oraz w dół i skrętne. Znaczy to, iż na tego typu sprzęcie mamy szansę pracy nad większą ilością mięśni.

Jak trenować na stepperze?

W propozycjach sklepów i na salach siłowni odnajdziemy steppery niezwykle prosto zrobione, jakie składają się tylko z części na nogi oraz stopy. Taki stepper nie wskazuje liczby spalonych kalorii i czasu, jest zatem znacznie tańszy, prosty oraz zajmuje niewiele miejsca. Jeżeli zależy nam na wymagającym wysiłku, lepiej zainwestować w stepper z kolumną, by utrzymać dłonie. Na elektronicznym stepperze możemy również skonfigurować program ćwiczeń i wiemy dobrze, jak skuteczny był własny trening.

Korzyści pochodzące z treningu na steperze

Trening na steperze zapewnia mnóstwo zalet. Po pierwsze zapewnia on znacznie więcej korzyści, aniżeli na przykład klasyczne chodzenie. Też podczas tychże ćwiczeń spalamy znacznie więcej komórek tłuszczowych. Odmienna sytuacja, iż chodzenie nie wpłynie znamiennie na wsparcie mięśni ud oraz pośladków, natomiast steper jak najbardziej tak. Ćwiczenia, jakie będziemy robić na steperze, wywołują znaczny wzrost wytrzymałości oraz stabilności nóg, także wzmacnia odcinek lędźwiowy kręgosłupa.